0

Bytterett av varer

Hos oss har du 30 dager angrerett på varen(e) du kjøper. Det eneste vi setter som krav er at varen(e) leveres tilbake til oss i originalemballasje og i samme stand som når den ble sendt fra oss. 

I forbindelse med julen får du 30 dagers angrerett fra 24 desember. Det eneste vi krever er at varen kommer tilbake til oss i original emballasje og samme stand.

Kunden  selv betale frakten tilbake til oss!

 

Leveranse som gave

Ønsker du å sende varer direkte fra oss til andre, pakker vi gjerne inn gaven for deg. Vi kan også levere med kort. I kassebildet vil det komme opp et valg hvor du kan krysse av for at du ønsker å få varen gavepakket, ønsker du også at vi sender med en hilsen så legger du dette inn i skjemaet som kommer opp.

Mangler eller feil på levering, som ikke vises før pakken åpnes.

Vare som mangler i forsendelsen; Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette.

Mangler du noe i din levering eller om noe er ødelagt (skadet under transport), må du melde dette til oss så snart som mulig og helst samme dag du mottar varen/e. Sjekk alltid over varene så snart du har mottatt dem.

Send en e-post direkte til post@glassoginterior.no  

Denne e-posten må inneholde følgende informasjon:

  • Kundenavn
  • Ordrenummer
  • Varenummer eller navn på varen som mangler

Vi vil  finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.

Mottak av feil vare

Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen, sender du en e-post til post@glassoginterior.no. Beskriv hva som er feil. Du vil motta en e-post som bekrefter feilleveringen. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen som skal sendes i retur, ved mottak av varen sender vi ut korrekt vare.

Ved de tilfeller vi har sendt feil vare skal vi betale frakten tilbake til oss, ikke send varen til oss, men vent til du har mottatt en ferdig utfylt retur seddel. Sender du varen uten denne må du selv dekke frakten.

Vare skadet under transport

Dette skjer svært sjelden da vi har gode pakkerutiner.

Er det synlige skader på emballasjen og varen er skadet ved mottak skal du sammen med person som utleverer varen fylle ut et skademeldingsskjema. Utleveringssted skal deretter returnere varene til oss sammen med kopi av skjemaet, ved mottak av varene sender vi deg ny leveranse.

Har du hentet ut varen og oppdager at emballasjen er hel men noe er ødelagt i esken, så kontakt post@glassoginterior.no , referer til ordre nummer og beskriv feilen.

Ved de tilfeller da varen er skadet skal vi betale frakten tilbake til oss, ikke send varen til oss, men vent til du har mottatt en ferdig utfylt retur seddel. Sender du varen uten denne må du selv dekke frakten.

Husk sjekk alltid alle varer når du har kommet hjem, skulle du finne skadede varer må du kontakte oss med en gang og senest innen 24 timer etter du hentet varen/e. Kontakt oss pr e-post, send gjerne med et bilde.


Reklamasjon

Hvis du oppdager en feil eller mangel med et produkt levert av glassoginterior.no, er det Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002 som gjelder. Forbrukeren må gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon) innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den. Fristen for å reklamere er allikevel ikke lenger enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Feil priser på produkter

Det kan forekomme at det er feil pris på et produkt, vi forbeholder oss retten til å avslå en handel hvor noe er feil med prisen. Oppdages dette vil vi kontakte deg og forklare situasjonen, du vil da kunne velge mellom å slette ordren eller få varene til korrekt pris.

Angrerettloven og forbrukerloven

I følge lov om angrerett og forbrukerloven har du rett til å returnere en bestilt vare. Du vil motta informasjon om angreretten sammen med ordrebekreftelsen. Du må selv betale returporto hvis du benytter angreretten.

Hvis varen du har mottatt har feil og mangler kan du iht forbrukerloven reklamere på varen.

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt.

Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være lenger enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

Se hele forbrukerkjøpsloven

Reklamasjon - Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) av 21. juni nr 34, 2002.

Angrerett - angrerettloven av 21. desember Nr. 105, 2000